【專營的士】(3)無視業界自創優質的士服務 政府盲推「專的」踩返轉頭

「政府推出呢個計劃我哋全部做到晒有餘,我哋做緊嘅你唔去幫,反而整一個新嘅框架去踩番我哋,真係好唔公平!」預約的士App XAB兩位創辦人翁國豪(Peter)和衛浩權(Derek),去年投資逾8位數字自設車隊及聘用受薪司機,以包車收費形式提供優質的士服務,營運一年業績仍然「見紅」,批評政府寧推出專營的士計劃,亦不主動協助現正自辦優質的士服務的企業。

Peter(左)與Derek(右)去年
推出XAB預約的士App,更自設車隊提供優質的士服務。
Peter(左)與Derek(右)去年 推出XAB預約的士App,更自設車隊提供優質的士服務。

聘用司機早晚更運作

家族經營的士車行的Peter與曾任投資銀行的好友Derek均認為,現行的士營運模式停留在30年前,致令的士司機形象及服務一直為人詬病,遂於去年5月合作創辦XAB的士預約App,為傳統守舊的的士業注入新元素。二人以初創企業營運方式,自設15部優質的士車隊,聘用30名月薪制司機分早晚更運作,並自行開發手機應用程式及培訓司機,在業界來說是破天荒的營運模式。

XAB標榜「絕不揀客」,提供有如私人司機般的服務。XAB App提供即時或預約叫車,乘客選取服務後,系統會即時通知用戶是否有空車提供,並會因應所需車程時間即時計算收費,若乘客接受收費決定落單,所預約的的士便會準時在預約地點接載乘客,而一旦在行車途中遇上塞車或意外導致車程延誤,亦只收取落單時計算的費用,不會有額外收費。服務亦摒棄傳統的士現金交易模式,收費會以乘客預先登記的信用卡過數。

短短一年,XAB App登記用戶已超過1萬個,當中逾千個是每月都使用服務的活躍用戶,不少家長更會透過程式預約的士送子女上學。由於運作模式顛覆業界傳統,Peter指,除了籌備初期難以聘請全職司機外,另一最大困難是改變市民乘搭的士習慣。他認為要改變行業傳統,便需要投放時間和金錢:「如果真係咁容易賺到錢,其實個個都會衝過嚟做,因為咁傳統嘅行業要一下子改變係好困難,需要好多時間、金錢,邊個肯去做,就係一個好大投放。」

生意漸上軌道仍未收支平衡

雖然生意已漸上軌道,但公司至今仍未回本,亦未達收支平衡,二人瞓身投入都無糧出,Peter說:「我哋都唔求出糧,只希望市民接受到呢個服務,咁我哋可以一路提供優質的士服務畀市民。」

Derek指服務推出後,不少大企業包括銀行、信用卡公司、電訊公司、地產商旗下商場等聯絡他們要求提供服務,因此他對未來發展前景充滿信心,除了計劃擴大車隊,更構思將現時的預約平台由優質的士擴展至與其他出租車公司合作。

「個平台設計出嚟除咗的士仲可以做其他嘢,做到嘅嘢千變萬化,所以我見到嘅前景同埋做到嘅嘢真係好多。」

自家研製手機app無限可能

XAB的士車隊車廂闊落。
XAB的士車隊車廂闊落。

綜觀XAB的服務與政府推行的專營的士計劃極為相似,Derek直言XAB提供的服務已完全超出政府要求:「佢無限制有幾多司機一定要合約聘請,我哋所有司機都係合約聘請;佢要求50%車輛要有輪椅服務,我哋100%嘅車都有輪椅服務;佢要求有手機app去做,但不一定係自家研發,我哋個手機app係自己團隊去寫,想要咩新功能都可以自己做到,一定優勝過其他call車平台。」

Derek指,「專的」計劃並無條款列明600部「專的」一定要在街上接客做生意,擔心會被財團以「專的」為名轉化成出租車用途:「其實個框架上我睇唔到有限制一定要喺街度載客,會唔會畀財團一個渠道攞咗個營運權返嚟,淨係去做酒店車、機場車又或者淨係做遊客生意呢?」每個「專的」專營權需營運200架車,除了現職的士司機人手受影響外,其他運輸業司機人手亦會受影響。

政府推「專的」製造不公平

XAB的士車隊可供輪椅上落。
XAB的士車隊可供輪椅上落。

Derek認為,政府既然花資源去「創造」這個新計劃,倒不如協助業界現有的優質的士服務,包括容許使用7人車營運:「我哋有個最大嘅敵人係Uber,佢永遠有個優勝之處係可以用7人車去營運,我哋唔得。譬如你一家5口連工人就已經用唔到我哋,其實已經自動推咗一班乘客去搭非法營運嘅車隊,我覺得政府係可以做得更多。」

Peter亦批評政府推行「專的」是「為推出而推出」,指計劃定出的框架籠統,難以計算投資及回本期,質疑是否真正可行,市民亦未必有益處:「我哋做緊嘅你唔去幫,反而去整一個新嘅框架去踩我哋,我哋會覺得真係好唔公平。」

10330

相關文章

最新文章