大驚奇! 印裔男廣東話「棟篤笑」 獲選十大傑青

提起「棟篤笑」,你必然想起黃子華、林海峰等幾個藝人,但其實「棟篤笑」的世界很廣闊,更是不分種族。眼前這個印度裔大男孩Vivek Mahbubani(阿V),也是一位「棟篤笑」表演者。印度人表演「棟篤笑」没甚麽稀奇吧?奇就奇在阿V 是用流利的廣東話來表演!因這份獨特技能和職業,他獲選為「2018年香港十大傑出青年」,更是首位非華裔得獎者。他希望以這個身份鼓勵身邊人:「當一個印度人喺香港講廣東話棟篤笑都可以成為傑青,你仲有咩藉口?Believe in yourself(相信自己)!我唔信你嘅夢想比我更離譜囉!」

文:潘翠華 圖:黃冠華、受訪者提供

印度裔的阿V是土生土長的香港人。
印度裔的阿V是土生土長的香港人。

阿V是家族第三代在港定居,在香港出生、長大,在嚴格意義上,阿V其實是個不折不扣的本土港男:「朋友成日問我,『阿V你幾時返印度?』我答佢『無返印度呢個概念喎』,Hong Kong is my home(香港是我家)!」
阿V的廣東話跟英語一樣流利,他說,要感謝父母的先見之明:「我讀小學嗰個年代,非華裔人士學廣東話並唔普遍,好多都讀國際學校,或者去專為EM(少數族裔)而設嘅學校。我屋企人唔識講中文,喺香港有好多限制,好多地方去唔到、見識唔到,於是佢哋決定要俾個仔學好中文。」

「唔係華人都有香港精神」
如是者,父母幫阿V報了普通小學,又請來補習老師,一心以為這樣就學到中文,但原來還不足夠:「始終欠缺一個學習環境,返到屋企又無人教。」幸好阿V媽媽沒輕易放棄,經常用不同方法鼓勵他:「我去公園玩,媽媽問我想唔想同旁邊小朋友玩?想,就要先學好中文,咁我就會諗『係喎係喎,學中文幾好喎!』係學得好辛苦,但如果當時放棄咗,我會好後悔。」
獲得傑青殊榮,對阿V而言有很好的象徵意義:「我發覺新一代嘅少數族裔對身份認同有好大疑問,我希望可以成為一個好嘅example(例子)。傑青唔係睇你咩種族,唔好俾你嘅膚色、種族限制。香港唔係個種族,而係個心態,唔會話你唔係華人,就唔可以有香港精神。」他又引述母親的說話,「無一個對的種族」。
出道逾10年,阿V演出過數以百計的「棟篤笑」,在澳洲、日本、新加坡等地,都留下過他帶給觀眾的笑聲,甚至上過郵輪,在海中心開騷。但講到最難忘的一次表演經驗,卻是在香港的一間醫院內。

「聽到人笑我就好滿足」
「當時醫院職員同我介紹,今日嘅觀眾係末期癌症病人同佢哋嘅家人。我覺得好感動,因為佢哋將來點樣都好,都會有呢一個開心嘅回憶。我無諗過一個笑話會有呢個能力。嘩!That’s so meaningful(這非常有意義)!」他至今還保存着一位病人親手造給他的麥克風小飾物,珍而重之。
到不同學校作慈善演出,也令阿V樂此不疲:「有啲小朋友聽到我講笑,佢直頭哇哈哈哈(趴在地上)要咁樣拍地下,我覺得好有滿足感,好開心。」對他來說,令到一班不相識的人發笑,就是他最大的回報,比賺錢更重要。
在個個看着手機「餸飯」的今天,喜愛閱讀書本的人已不多,會看《孫子兵法》的人更少,阿V是其中一個:「我覺得佢講嘢好有point(重點),好似有一課係講planning(計劃),其中有一句話『打仗之前,你都要知道自己贏定輸,你先好落去打。』(編者:知己知彼 ,百戰不怠。出自《孫子兵法》謀攻篇)」看來他比某些香港人更熱愛中國文化。

阿V(右)感激母親鼓勵他學好中文,「唔係我都無今日」。
阿V(右)感激母親鼓勵他學好中文,「唔係我都無今日」。
阿V(右)與胞姊同在香港出生,常用廣東話談秘密。
阿V(右)與胞姊同在香港出生,常用廣東話談秘密。
阿V每次鬼馬演出,令觀眾哄堂大笑。(2)
阿V每次鬼馬演出,令觀眾哄堂大笑。(2)

最新文章