【兒童粵劇】(3) 曾教雛鳳做戲 「師公」楊劍華讚小演員有老倌風範

余梓安(圖中間)演活《三娘教子》母親一角,右為楊劍華。
余梓安(圖中間)演活《三娘教子》母親一角,右為楊劍華。

在聲輝中,人稱「師公」的楊劍華最受孩子歡迎,出現時全場起哄。今年八十歲的楊師傅13歲已投身梨園,曾獲名伶白雪仙賞識,入住她的寓所教雛鳳鳴劇團做戲,可見聲輝的兒童正接受着最正統的粵劇訓練。

面對這些小學員,楊師傅自有他的心得:「佢哋來係玩,唔好玩就唔來啦,所以我同佢哋玩,我同佢哋好friend。」他又說:「大人(職業的)本身知道要做咩,但小朋友唔知。對大人唔使太嚴,佢哋都知道點做;對小朋友太嚴,佢哋就唔想做。」楊師傅強調天份的重要性,而聲輝做的是「盡量發揮佢哋嘅長處同基因」。

7月沙田大會堂再有演出

楊師傅說,繼雛鳳龍劍笙的戲迷之後,有興趣看粵劇的人已買少見少:「粵劇喺廿年前根本冇咩人理。」如今有兒童主動來學戲,有部分更有當年老倌的風範,令他倍感欣慰。

聲輝粵劇團今年暑假再有演出,《雛聲粵韻聲輝夜》7月在沙田大會堂上演,到時參與演出的兒童和青少年將達72人。

小演員有深厚的基本功。
小演員有深厚的基本功。
9625

相關文章

最新文章