【11.24選戰】(2)廿張宣傳橫額「陣亡」 麥美娟慘被「滅聲」

許德亮即使只被視為「親」建制的區議會候選人,也受到如廝大政治壓力,更何況是根正苗紅的真正建制派?他們在今次區選之中面臨的,將會是前所未有的難題。做了區議員長達26年、名副其實是「長勝將軍」的工聯會立法會議員麥美娟,今年在反修例的驚濤駭浪中尋求連任,亦不諱言這是有史以來最艱難的一場硬仗。

這一仗,比初任議員更困難

「93年我做區議員,94年首次遇上區選,當時無經驗無錢,都唔及今次咁困難。因為以前都可以靠勤力去接觸選民,但而家根本係被『滅聲』,無機會做到正常嘅宣傳。」

麥美娟位於安定邨的辦事處,日前由閉路電視拍攝到一名婆婆欲進入她的辦事處期間,疑被一名男子阻擋及掌摑欺凌。然而,此事只屬冰山一角。

麥美娟在選區內掛出的20張選舉宣傳橫額,經已全數「陣亡」。
麥美娟在選區內掛出的20張選舉宣傳橫額,經已全數「陣亡」。

候選人為保橫額各出奇謀

自參選後,麥美娟的地區辦事處連續3次遭人毀壞,在區內指定位置掛出的20張選舉宣傳橫額,亦全數「陣亡」,而對手公民黨冼豪輝的宣傳橫額、海報卻完好無缺。她說,曾有一位太太走過來問她:「乜妳今年無參選咩?點解見唔到妳掛嘢,淨係見到姓冼嗰個嘅?」她亦只能無奈苦笑。

「我有啲候選人朋友話,乜妳咁蠢呀,應該先掛三張出嚟先,爛咗再換返三張上去嘛!」據她所知,亦有候選人將海報橫額「朝行晚拆」,甚至索性不掛,打算到選舉前最後一刻才掛出來,以免被「有心人」破壞。

有長者欲進入麥美娟辦事處求助,卻被一男子掌摑阻止。(影片截圖)
有長者欲進入麥美娟辦事處求助,卻被一男子掌摑阻止。(影片截圖)

擺街站「打游撃」避開滋擾

往日支持麥美娟的商店,現時都不敢貼上她的選舉海報:「店主都講到明,我都想支持妳,但我都驚畀人『裝修』(破壞)。」

就連最平常不過的選舉工作「擺街站」,也變得困難重重:「以前做街站有固定時間地點,但試過網上有人號召話要去搞我,見到我就破口大罵、滋擾街坊,加上(屯門樂翠區候選人)何君堯畀人襲擊後,我同義工團都即刻開會諗辦法,而家唯有『打游擊』,時間、地點要經常轉,亦叫義工要注意自己嘅安全。」

麥美娟的地區辦事處遭搗亂,雜物散落街上。
麥美娟的地區辦事處遭搗亂,雜物散落街上。

跟支持者轉做「筆友」

有義工因為家人擔心人身安全,迫不得已暫停替麥美娟助選;即使遇上支持她多年的街坊,在街上都不敢跟她高談闊論:「見到面最多同佢哋(街坊)打個眼色、點點頭,或者走埋嚟我耳邊,同我講句『支持妳』。」她笑言,跟不少街坊轉了做「pen-friend」,常常收到街坊好友whatsapp替她打氣,甚至主動監察網上言論,將抹黑她的資訊報料給她,讓她感動不已。

講句「支持」也要「咬耳仔」,曾幾何時光明正大的事,竟要變得如廝小心翼翼。麥美娟坦言,這個完全是不正常、不公正的選舉。

自參選後被人多次滋擾,麥美娟出入都要步步為營。
自參選後被人多次滋擾,麥美娟出入都要步步為營。

重造橫額經費必超支

橫額被毀、擺街站被滋擾、支持者在「白色恐怖」下被迫「滅聲」,都令麥的社區曝光率不斷下跌。但最令她苦腦的,是選舉經費問題:「如果要重新做過呢廿塊banner,選舉經費一定會超支。其實選管會主席馮驊係咪應該考慮下做啲嘢,去確保選舉公平公正呢?譬如考慮下容許被破壞嘅宣傳品,在不須申報選舉經費下『一換一』?」

選舉不公正令人遺憾

麥美娟在訪問中多次強調,選舉必須要公平公正:「如果我有正常渠道,將我嘅政綱、理念解釋畀選民聽,聽完佢都係覺得唔夠對手好而投票畀對方,咁樣我都心甘命抵。但問題就係,我而家根本得唔到公正嘅機會,去解釋我嘅政綱、理念,有人仲用好多方法唔畀我去宣傳,呢樣嘢先係最令人遺憾。」

她續說:「反對派經常聲稱主流民意喺佢哋度,如果係真嘅,又怕乜嘢公平選舉呢?點解要千方百計去抹黑、滋擾建制派,阻止選舉公平公正進行呢?」

麥美娟的選舉宣傳海報遭撕破。
麥美娟的選舉宣傳海報遭撕破。

確保選舉公正馮驊責無旁貸

說到這裏,她再批評選管會對候選人的遭遇置身事外:「根本馮驊就責無旁貸,咁耐以嚟做過乜?只係表示遺憾再譴責,稱唔稱職呢?未來仲有各種各樣嘅選舉,你叫我哋點樣倚靠你去維持選舉公正?」

麥美娟已參選葵青區偉盈選區,同區還有公民黨的冼豪輝。

21874

相關文章

最新文章