【幼園面試班】催谷、操練收效不大 幼教專家:面試成功靠運氣

從事幼教界近50載的香港幼稚園協會會長唐少勳表示,現時香港幼稚園逾1,000間,學額絕對足夠提供予適齡幼童,只是有部分羊群心態的家長,一窩蜂報讀某些名幼,因而促成了這些面試班的誕生。她認為,對一些內向、害羞及不喜歡說話的小朋友,面試班某程度上的確有幫助,但每個小孩的吸收能力有所不同,不能保證所有小孩參加面試班後,都一定能入到目標幼稚園。

唐少勳叮囑家長切忌「揠苗助長」。
唐少勳叮囑家長切忌「揠苗助長」。

唐少勳指,幼童面試成功與否,運氣佔很大因素:「因為面試嘅短短一個鐘入面,小朋友嘅表現係取決於當時所遇到嘅事情,有時喺陌生環境鬧情緒,都無辦法控制。家長一定要記住,小朋友面試時只不過得兩歲,你可以期望佢做到乜嘢呢?唔係話催谷、操練,就會令小朋友突飛猛進。古語都有云,切忌『揠苗助長』。」

注重身教、親子關係

如果要挑選學生,唐少勳最着重的有以下幾點:「首先要睇小朋友嘅自然表現,第二點要考慮小朋友居住地點。」她解釋,這兩點好像跟面試班所教的全無關係,但卻很重要:「舟車勞頓真係會令小朋友無咁醒目,會呆啲。」另外,她也會觀察家長與孩子的親子關係:「無論小朋友同家長係一齊面試定分開面試,從言談間都可以睇到佢哋真實嘅一面。」

唐少勳又認為,面對幼園面試,最重要的是由家長作為第一位老師,透過日常生活細節,讓小朋友自然地學習:「譬如去到巴士站,睇到一條排隊人龍,我哋應該同小朋友講,要喺隊尾跟住排隊;又譬如小朋友喺人群裹面蕩失路,你會點做?呢啲例子多不勝數,面試班都係針對呢啲情景,教小朋友解難。」說得白一點,就是身教。

既然身教便可以,那為何還要去報面試班?唐少勳說,其實是出於家長沒有耐性教小朋友:「媽媽教唔掂叫爸爸教,過一陣爸爸又教到心煩,叫返媽媽教,所以佢哋寧願選擇畀人哋教,因為佢總覺得人哋教比自己教好。」唐少勳強調,最重要是家長要有優質時間跟孩子相處,循循善誘,讓孩子在不知不覺中愉快地學習,建立到自信後,自然成功在望。

6291

相關文章

最新文章